Ny verkställande direktör för TOOLS Sverige AB

Torbjörn Eriksson tillträdde tjänsten som ny VD för TOOLS verksamhet i Sverige i augusti.

Torbjörn har arbetat inom B&B TOOLS-koncernen sedan 1998 och har senast arbetar med affärsutveckling och varit medlem i koncernens företagsledning. Han har tidigare arbetat inom TOOLS Momentum, bland annat som distriktschef och försäljningschef. Under åren har Torbjörn arbetat nära tillsammans med TOOLS i koncerngemensamma kundprojekt såsom bland annat Volvo Personvagnar, Billerud, Tarkett, Skånemejerier och Haldex.

Efter en tids arbete med strukturella anpassningar och skifte av affärssystem går nu TOOLS in i fas med fullt fokus på kund i kombination med effektivitetsinsatser – något som Torbjörn jobbat mycket och framgångsrikt med under många år, bland annat som försäljningschef inom TOOLS Momentum. Vi måste nu med full kraft fortsätta arbetet med försäljnings- och resultatutvecklingen i hela den svenska verksamheten, trots den tuffa marknad vi möter varje dag.

Vi har nu bra förutsättningar för att bli ännu effektivare i inköp, försäljning, varuförsörjning samt i vår administration och uppföljning – allt i syfte att utifrån kundernas behov, serva våra kunder på bästa sätt, och samtidigt vända resultatutvecklingen, säger Torbjörn.