TOOLS fortsätter som huvudsponsor för Rally-SM 2019

Vi kan med glädje berätta att TOOLS kommer att fortsätta som huvudsponsor för Rally-SM även 2019.

– Det känns jätteroligt att göra det här för tredje året i rad. Vår närvaro har varit väldigt uppskattad både av våra kunder och av rallyteam och arrangörer under tidigare år, säger Niclas Ahlqvist, VD på TOOLS Sverige.

Efter två lyckade år som huvudsponsor för Rally-SM har TOOLS bestämt att fortsätta även 2019. Det gör vi för att många av våra kunder älskar motorsport, precis som TOOLS älskar motorsport. Att driva en tävlingsbil under en hel säsong liknar också våra kunders vardag på många sätt. Verksamheten ska hållas igång utan stopp, samtidigt som arbetsplatsen behöver vara säker både för människorna och miljön.

Torbjörn Eriksson har varit VD på Sverige under de tidigare åren som huvudsponsor. Han har också ett förflutet som co-driver och ett brinnande rallyintresse. Numera jobbar han med TOOLS genom vårt moderbolag Momentum Group, men kommer att vara med och planera våra rallyevent och vara på plats under tävlingarna. Så här säger han om de tidigare två åren:

– Det har varit ungefär som för de som tävlar, vi lär oss för varje år, och vi blir lite bättre för varje deltävling. Men det har känts jättebra. Vi har tagit stora kliv framåt och har gjort ett ännu bättre jobb både som sponsor och med våra kundevent från 2017 till 2018, säger Torbjörn Eriksson.

Vi ser fram emot en minst lika lyckad rallysäsong 2019 som de två tidigare åren! Vi ses väl på plats? Se alla årets deltävlingar här.

Rally-SM:s deltävlingar 2019

• 25-26 januari, Ludvika