TOOLS lanserar "ny" 3-årsstrategi

TOOLS rivstartar 2018 med att lansera en ny 3-årsstrategi under januari. I samband med det har vi tagit fram en film som ska visa människorna bakom företaget – vilka är TOOLS?

– Vi undviker att använda ordet ny, det är ingen revolution, utan snarare en evolution av vår tidigare strategi, förklarar Torbjörn Eriksson, VD på TOOLS.

– Vi ser resultatet av att vi gör rätt saker och strategin de kommande tre åren handlar om att fortsätta på inslagen väg samtidigt som vi förstärker våra insatser på ett par delområden. Bland annat fokuserar vi ännu mer på våra medarbetare de kommande tre åren, tillsammans med ökad fokus på vår digitala strategi, fortsätter Torbjörn Eriksson.

För att visa våra fyra intressenter (medarbetare, kund, leverantör och ägare) hur det är att arbeta med TOOLS och vilka vi är har vi tagit fram en film. Filmen är tänkt att visa människorna bakom företaget och ge en inblick i hur våra arbetsdagar ser ut.

– Syftet var att skapa en trovärdig film som visar vilket värde våra medarbetare skapar för kunderna, varje dag året om. Det är helt enkelt så här våra dagar ser ut. Vår personal är kunnig och gör alltid sitt yttersta för att hjälpa kunderna att hitta de lösningar som fungerar bäst för just dem. Vi är rådgivare som alltid har hälsa, miljö och säkerhet (HMS) i fokus, säger Magnus Eklund, Försäljningsansvarig Digitalt.

Målet med filmen är inte bara att visa vilka vi är externt, utan också att skapa stolthet hos våra medarbetare genom att de känner igen sig i hur våra arbetsdagar faktiskt ser ut. Det primära i filmen är människan, rådgivningen och vår höga kompetens.

– Företagets storhet i antal och volym är avskalat, för att i stället visa människorna bakom produkterna. Vi är många anställda på TOOLS, men alla jobbar efter samma vision: att alla ska ha en bra dag på jobbet – varje dag, säger Magnus Eklund.

TOOLS – För att vi bryr oss

• strategi