Hälsa, miljö och säkerhet i fokus på Underhållsmässan

TOOLS deltar i underhållsmässan 2016, 8-11 mars, med fokus på miljö, säkerhet och hälsa- HMS. TOOLS och Momentum Industrial kommer att finnas i montrarna C03:32, C04:32 för att berätta om hållbarhet- hos såväl medarbetare som maskiner. Dessutom håller TOOLS utbildningar i Fallskydd, Lyft samt Stegar, Bock och Ställning och möjligheten att boka in ett personligt möte med personal på plats finns givetvis också.

Tillsammans med koncernsyskonet Momentum Industrial, ställer TOOLS ut på Underhållsmässan för att lyfta det gemensamma fokus man har på begreppen hälsa, miljö, säkerhet och hållbarhet. För TOOLS del handlar det ytterst om att tydliggöra, och förklara, ett lösningsorienterat arbetssätt som länge funnits i organisationen. Individens säkerhet på arbetsplatsen kommer alltid i första hand.

Grundtanken utgår ifrån kundernas behov och de utmaningar man står inför på respektive arbetsplats vare sig det gäller buller och höga ljud, heta arbeten, läckage, vibrationer, halk- och fallolyckor, damm eller ergonomiska utmaningar med flera. TOOLS vill hjälpa kunderna med lösningar för att öka säkerheten och tryggheten på jobbet samt att eliminera risker för att i förlängningen undvika olycksfall på arbetet.

TOOLS kommer även, som utvald aktör, att hålla kostnadsfria utbildningar under dagarna på Svenska Mässan i Göteborg, bland annat i Fallskydd, som är en grundläggande utbildning med syfte att skapa medvetenhet kring risker, lösningar och utrustning. Det ges även möjlighet att gå en utbildning i Stegar, Bock och Ställning. Den sista utbildningen som TOOLS håller i är lyftutbildningen.

I montern finns det möjlighet att boka ett personligt möte för att diskutera arbetsplatslösningar och gå igenom de utmaningar företaget står inför gällande arbetsmiljö, hälsa och säkerhet.

För eventuella frågor, var god kontakta Robert Bennerheim, ansvarig HMS och tjänster, TOOLS Sverige. Telefon: 0104545339
Mail: robert.bennerheim@tools.se

• hms
  • arbetsmiljö
  • underhåll
  • säkerhet
  • mässa
  • hållbarhet
  • skyddsutrustning
  • tools
  • verktyg
  • industri
  • elhandverktyg
  • bygg

Om TOOLS - www.tools.se

TOOLS är Sveriges största leverantör av produkter och tjänster för hantverkare och industriarbetare. Hos oss huserar 1000 rådgivare, 80 butiker och Nordens längsta lagerhylla.

Niclas Ahlqvist

Presskontakt VD, TOOLS Sverige TOOLS Sverige AB +46 70-545 87 17