TOPCAT katamaraner gör Sverige-etablering i Halmstad

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2018 11:53 CEST

TOPCAT katamaraner uppskattas för seglingsglädjen och det inbyggda säkerhetstänket. Dom har länge sålts över hela världen och är internationellt erkända som ett tryggt båtval för rekreationssegling och tävling. Katamaranerna kan seglas av en till fyra personer och säljs till både privatpersoner och företag, tex seglingsskolor samt hotell med eventverksamhet. Researrangören TUI är stor kund och 95% av alla katamaraner på Maldiverna är TOPCAT.

Det tyska familjeföretaget TOPCAT GmbH har under dom senaste åren satsat hårt på både produktutveckling och global expansion, och nu har turen kommit till Sverige. Med start sommaren 2018 kan nu svenskar provsegla TOPCAT katamaraner och beställa sin egen båt online.

"Vi är extremt stolta över att få representera TOPCAT i Sverige. Halmstads sandstränder och seglingsklimat förtjänar sådana här båtar", säger Robert Bergqvist, VD på TOPCAT Sweden AB.

Med en modern ehandels- och logistiklösning kommer all försäljning ske online och inom några veckor levereras båtarna fraktfritt till valfri svensk adress. Kunder kommer att ges möjlighet att provsegla olika modeller runt hela Sverige, med början på Tylösands stränder i Halmstad.

Läs mer om seglingsglädjen i en TOPCAT katamaran

TOPCAT utvecklar och säljer moderna katamaraner för tävling och fritidsbruk. Dom lättskötta båtarna är roliga och säkra att segla oavsett om man är nybörjare eller entusiast.

I Sverige marknadsförs och säljs TOPCAT katamaraner av TOPCAT Sweden AB. Vi är exklusiv svensk återförsäljare och representerar TOPCAT på den svenska marknaden.

www.topcat.se

Kommentarer (0)