Årets unga entreprenör korad på Entreprenörsgalan Syd

Den unga och inte minst flitiga Malmö-entreprenören Jacob Lönroth belönades på onsdagskvällen med utmärkelsen Årets Unga Entreprenör Syd för sitt arbete med företaget TopVisible under årets entreprenörsgala i arrangemang av affärsnätverket Founders Alliance.

Det årliga eventet Entreprenörsgalan Syd gick av stapeln på Malmö Rådhus i onsdags kväll och under kvällen delades som vanligt priset för Årets Unga Entreprenör Syd ut. Tre finalister slogs om titeln som kan tas hem av en person som är under 30 år, ses som en framtida förebild och driver ett eller flera företag som omsätter minst 100 000 kronor.

Röstningen hölls under galakvällen och i hård konkurrens med grundarna av Vallkärra Properties och A W Retail Group blev det till slut Jacob Lönroth, TopVisible, som tog hem priset som Årets Unga Entreprenör Syd.

"Genom utmärkelsen Årets Unga Entreprenör vill vi främja framtidens entreprenörer och vi hoppas att medlemskapet i Founders Alliance tillför affärsnytta och erfarenhetsutbyte för Jacob", säger Founders Alliance grundare Niclas Carlsson.

Jacob Lönroth, grundare av TopVisible, har tio års erfarenhet av webbutveckling och startade bolaget TopVisible 2011. Affärsidén med TopVisible är att genom strategisk rådgivning, kampanjhantering och kurser inom digitala medier hjälpa andra företag att göra bättre affärer på nätet. Denna idé tog Jacob genom regionala deltävlingar ända till final, och till sist stod han i onsdags på Entreprenörsgalan som mottagare av utmärkelsen Årets Unga Entreprenör Syd.

Jacob Lönroth, 29 år och Malmöbo, driver flera företag parallellt och har redan hunnit med att få en rad utmärkelser under karriären. 2011 blev han nummer 37 på Veckans Affärers lista över 101 svenska supertalanger, och samma år vann han Venture Cup Syd med sitt projekt Snabboteket AB. Jacob har många järn i elden och för att dela med sig av sina kunskaper och sin talang inom entreprenörskap har han även startat Lönroth Invest AB.

Priset till Årets Unga Entreprenör delas ut av entreprenörsnätverket Founders Alliance i fyra regioner i Sverige, öst, väst, nord samt syd där alltså Jacob Lönroth tog hem utmärkelsen 2014. Founders Alliance medlemmar har startat och äger ca 3000 bolag med en årlig snittomsättning på ca 80 Mkr och sysselsätter över 200.000 medarbetare. Nätverket arbetar för att tillföra värden i form av kunskap, erfarenhet, kontakter och inspiration till sina medlemmar genom att arrangera träffar, konferenser och den årliga Entreprenörsgalan, samt att dela ut utmärkelser, inte bara till Årets Unga Entreprenör utan även Årets Grundare och Årets Förebildsentreprenör i de fyra olika regionerna.

• entreprenör
  • founders alliance
  • entreprenörsgalan

TopVisible är en sökbyrå som brinner för sökmotoroptimering, Google AdWords-annonsering och Google Analytics. Genom TopVisibles gratis SEO-test får företagare, stora som små, hjälp med att förbättra sin synlighet på Google. Bolaget har många års erfarenhet av affärer på nätet, både inom Sverige och internationellt.

Besök TopVisibles webbplats

Twitter | Facebook | LinkedIn