Vi bygger 42 bostadsrätter i Nya Hovås

Vi bygger 42 bostadsrätter i Nya Hovås

Med bästa placering högst upp på Uggleberget i Nya Hovås bygger vi Brf Tornugglan, 42 bostadsrätter med faciliteter utöver det vanliga.

Brf Tornugglan erbjuder ett unikt boende i Nya Hovås, den nya stadsdelen i södra Göteborg där fördelarna från den lilla och den stora staden kommer att förenas med hav och natur. Under de närmaste åren ska en urban, modern och småskalig blandstad växa fram med butiker, service, kultur, kontor, restauranger och caféer runt hörnet.

Brf Tornugglan är ett egenutvecklat projekt där vi har lagt stor vikt på kontakten med utemiljön och den naturnära placeringen i en unik miljö med milsvid utsikt, men också tagit hänsyn till praktiska detaljer. Lägenheterna är fördelade i tre huskroppar i fem våningar, varav två våningar i suterräng. Alla lägenheter, oavsett storlek, har generösa glaspartier samt terrass eller uteplats. Tornugglan är ritat av den prisbelönte arkitekten Torbjörn Edgren som i sitt arbete har lagt stor omsorg vid särskiljande estetik

- Vi är så stolta att vara först att bygga på detta fantastiska läge på berget och att boendemiljön är unik har även våra köpare förstått då Brf Tornugglan redan är slutsåld, säger Therese Kilenstam, VD för Tornstaden Projektutveckling.

Therese Kilenstam

VD Tornstaden Projektutveckling AB