Erik Eriksson - ny avdelningschef i Malmö

Ny avdelningschef till Byggnadsaktiebolaget Tornstaden i Malmö

Vi har anställt Erik Eriksson som avdelningschef till vår första avdelning i Malmö. Erik har en lång och gedigen karriär på NCC där han under de senaste fem åren har verkat som projektchef och dessförinnan haft flertalet olika roller i produktionskedjan.

– Jag ser med tillförsikt och förväntan fram emot att börja på Tornstaden som har ett arbetssätt som tilltalar mig. Det passar mig perfekt att komma in i projektens tidiga skeden och ha ett nära samarbete med kunderna, säger Erik Eriksson om sin nya tjänst.

– Eriks bakgrund tillsammans med hans personliga egenskaper gör att vi som bolag får en utmärkt grund att stå på i den pågående etableringen i Malmöregionen. Erik kommer att driva de projekt som vi har tillsammans med MKB Fastighets AB, dessutom öppnas också möjligheten för nya samarbeten med såväl våra befintliga kunder som nya kunder i Malmöregionen, säger Erik Olofsson, VD för Byggnadsaktiebolaget Tornstaden.

Erik Eriksson påbörjar sin anställning den 1:e april 2018.

För mer information:
Erik Olofsson, VD Byggnadsaktiebolaget Tornstaden

Tornstaden är en snabbväxande bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och förvaltning omsätter ca 750 miljoner. Vi har kontor i Göteborg samt Stockholm och är ca 130 anställda. www.tornstaden.se