Brf Lobelia i Mölndals innerstad, Riksbyggen

Tornstaden bygger för Riksbyggen i Mölndals innerstad

I konkurrens med flera andra aktörer har Tornstaden fått förtroendet av Riksbyggen att ansvara för den första bostadsetappen av fyra i Mölndals innerstad Västra. Etappen består av ett hus i nio våningar innehållande 60 bostadsrätter i Brf Lobelia samt ett garage.

Byggnads AB Tornstaden kommer att svara för totalentreprenaden av Brf Lobelia på uppdrag av Riksbyggen. De 60 lägenheterna fördelas på nio våningar på Broslättsgatan i Mölndals innerstad och i anslutning till huset byggs också ett garage.

Mölndals innerstad har blivit en stad full av liv och rörelse med nya Mölndal Galleria och det omgjorda torget som naturliga mötesplatser. Totalt planeras här för 600 nya bostäder och 2000 nya arbetsplatser. Brf Lobelia beräknas vara färdigställt under fjärde kvartalet 2021.

”Det känns bra att få bidra med ett stort antal bostäder i Mölndals innerstad och vi ser fram emot att genomföra projektet i samarbete med Tornstaden som ansvarar för totalentreprenaden för den första etappen i vårt andra stora bostadskvarter här”, säger Anders Sandberg, marknadsområdeschef på Riksbyggen Bostad Väst.

”Vi är stolta över att vi i stark konkurrens fått förtroendet av Riksbyggen och att vi får vara med i utvecklingen av Mölndals innerstad tillsammans med dem” , säger Erik Olofsson som är VD för Byggnads AB Tornstaden.