Johan Andersson på Torsta Kunskapscentrum, nominerad till Årets Guldstjärna

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2017 09:00 CEST

Johan Andersson

För sitt hängivna arbete med att utveckla den offentliga gastronomin, har Johan Andersson på Torsta Kunskapscentrum, blivit nominerad till Årets Guldstjärna på Arlas Guldko-gala. Vinnaren offentliggörs på galan den 4 maj.

Johan Andersson är eldsjälen på Torsta som ägnar sina dagar åt att inspirera kockar i offentliga kök att utveckla sig själva, sin kreativitet och sin yrkesroll. Mer än 200 kockar har nu deltagit på inspirationsdagarna på Torsta Kunskapscentrum, med Johan som ledsagare.

Johan driver även idén om att schemalägga luncherna i skolan, ett förslag som fler och fler kommuner nappar på. Det hela går ut på att lunchen skall vara en del av utbildningen och således genomföras med närvarande lärare och handledare. Resultatet blir en betydligt mer harmonisk lunchmiljö, där måltiden intas i lugn och ro och därmed bidrar till en bättre totalupplevelse.

- Att utveckla offentliga kök behöver inte kosta en krona extra, råvarorna finns redan där, det som behöver utvecklas är kreativiteten, säger Johan Andersson, ansvarig för offentlig gastronomi på Torsta AB

Kommentarer (0)

Kommentera