car2go väljer Stockholm Info som samarbetspartner

I samband med lanseringen av den nya bildelningstjänsten har car2go valt att samarbeta med Stockholm Info som valideringspartner och man kan nu som car2go användare validera sitt medlemskap på samtliga Stockholm Infos enheter.

car2go är Stockholms nya bildelningstjänst helt utan fasta hyresstationer. Genom att erbjuda 250 st Smart fortwo-bilar i huvudstaden kan både Stockholmare och turister enkelt ta sig från punkt A till B utan att tänka på att behöva lämna tillbaka bilen på en fast station. Bilarna lokaliseras direkt på gatan eller via en app.

Det är ett fantastiskt bra komplement till övriga transportalternativ som erbjuds i Stockholm och vi är väldigt positiva till att kunna erbjuda turister och Stockholmare den här tjänsten via våra enheter.” - säger Micha Gottfarb, VD på Stockholm Info AB

Utöver Stockholm har car2go idag över en miljon kunder och verksamhet i 29 städer i Europa och Nordamerika. Lanseringen i Stockholm är en viktig del i den fortsatta expansionen.

I samband med lanseringen i Stockholm så har vi tittat på olika alternativ och kom fram till att Stockholm Info är en stark partner att arbeta med. De har rätt geografiska lägen, generösa öppettider och kunnig personal som är van att hantera olika typer av tjänster liknande vår.” – säger Peter Ahlgren, Location Manager för car2go Sverige.

Kontaktpersoner:
Micha Gottfarb

Peter Ahlgren
Manager car2go Sverige
Tel: 0725 -38 68 95

• car2go
  • turistföretag
  • stockholm info
  • turism
  • besöksnäringen i stockholm
  • centralstationen stockholm

• Stockholm

Stockholm Info etablerades 2011 och är Sveriges första privata företag med turistinformationer. Våra turistinformationer finns i Gallerian, på Stockholms Centralstation och på Västerlånggatan i Gamla Stan.

Micha Gottfarb

Presskontakt CEO Touristry Group 070-935 5393