Dughult of Sweden går sin egen väg

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 11:22 CET

Dughult of Sweden skapar tidlösa plagg med fokus på kvalitet och hantverk och är

plaggen för den medvetna kvinnan.

Kollektionen omfattar klänningar, kjolar, kavajer och kappor, plagg med lång livslängd för både vardag och fest, i material som siden viskos och ull alla i begränsad upplaga.

Hållbarhet är ett av ledorden för företaget Dughult of Sweden som går sin egen väg genom att både konstruera och producera i Sverige.

Grundidén bygger på designern och grundaren Linda Jöfelts storytelling med de egna erfarenheterna från barndomens Dughult och mormor Karin som var sömmerska.

-När du bär Dughult ska du känna att varje söm är sydd med kärlek, det hade mormor gillat, säger Linda Jöfelt.

Genom Storytelling och egna erfarenheter har designern Linda Jöfelt skapat plagg i medvetna materialval och passform som passar den medvetna kvinnan som efterspråkar kvalitet och hållbarhet. Med de klassiska snitten bär du en Dughult med stolthet. Kollektionen omfattar klänningar, kjolar, kavajer och kappor alla i begränsad upplaga.

Se plaggen och boka intervju med Linda Jöfelt via:

Maria Lien

maria@tovoy.se