Jan Casserlöv blir ny chef för Toyotas marknadskommunikation i Sverige

Jan Casserlöv har utsetts till kommunikationschef för Toyota Sweden AB. Jan kommer närmast som vd från reklambyrån Jung Von Matt som han grundade 2006.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta med Toyota som har en stark svensk historik och samtidigt en beundransvärd och långsiktig drivkraft internationellt.
- De värderingar som varumärket Toyota står för tilltalar mig och jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter för att stärka varumärkets marknadskommunikation ytterligare på den svenska marknaden.

- Vi ser entusiastiskt fram emot effekten av den mycket långa och gedigna yrkeskunskap som Jan för med sig och den nyfikenhet och passion som han förmedlar, säger Harold Paton, marknadsdirektör för Toyota Sweden AB. Jan Casserlöv tillträder den 3 mars.

Presskontakt: Bengt Dalström, Toyota Sweden AB, 08-706 71 00, pr@toyota.se, Jan Casserlöv 0768 651 832.

Toyota sålde 9.98 miljoner bilar 2013 och säljs i mer än 170 länder. Totalt sedan starten 1936 har Toyota tillverkat 200 miljoner bilar. Samtliga 65 fabriker runt om i världen, liksom Toyota Sweden, är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Sedan Toyota Prius kom som första masstillverkade hybrid 1997 har Toyota tillverkat över 6 miljoner hybrider. Toyota har 25 hybridmodeller i produktion. Alla Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade. Serieproduktionen av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989. I Sverige säljs fem Lexus-modeller, samtliga med hybridteknik. Toyota firar under 2014 50-års jubileum i Sverige.