Lexus på bilmässan i Genève

- Konceptbilen LF-LC i opal blått
- Utökat utbud av F SPORT modeller

Europapremiär för den nya fullhybriden IS 300h
IS 300h har ett helt nyutvecklat hybridsystem och körupplevelsen har fokus på kontroll. Den nya modellen gör nu att hybridtekniken finns i samtliga modeller från Lexus. Designen ansluter sig nu till övriga Lexusmodeller med den karaktäristiska spindelgrillen.

Modellen kommer redan från start finnas i F SPORT utförande med bland annat detaljer hämtade från Lexus LFA.

LF-LC Concept
Denna prisbelönta konceptmodell visas nu i djupt opalblå färg. Modellen är ett designkoncept för en 2+2 sitsig coupé där fokus i alla avseenden ligger på förarupplevelsen. LF-LC illustrerar tydligt Lexus nya designfilosofi, det gäller inte bara modellens exteriör utan även kupéutrymmets förädling där design och funktion förenas.

Utökat utbud av F SPORT modeller
Samtliga F SPORT modeller visas i Lexus monter på bilmässan i Genève. Det inkluderar den helt nya IS 300h och F SPORT.

Under mässans pressdagar finns Bengt Dalström på plats,
tel +46 768 30 71 77.

Presskontakt: Bengt Dalström, Toyota Sweden AB, 08-706 71 00, pr@toyota.se

Toyota sålde preliminärt 9,8miljoner bilar 2011 och säljs i mer än 170 länder. Samtliga 65 fabriker och Toyota Sweden är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Försäljningen av hybridmodeller från Toyota 2011 uppgick till 629 000 och målet är en årlig produktion på över 1 miljon hybrider i mitten av 2010-talet. Serietillverkningen startade med Toyota Prius 1997 och idag har Toyota 19 hybridmodeller i produktion. Samtliga Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade. Genomsnittligt koldioxidutsläpp för nya sålda Toyota-bilar 2011 i Sverige är 132,5 g CO2/km. Serieproduktion av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989 och finns idag i mer än 60 länder fördelat på 10 modeller. I Europa finns sex modeller varav fyra med hybridteknik.

• lexus