Toyota skriver treårskontrakt med Ralf Schumacher

Panasonic Toyota Racing har idag bekräftat att teamet tecknat ett treårskontrakt med Ralf Schumacher som förare med start 2005. Panasonic Toyota Racings teamchef, Tsutomu Tomita sa vid offentliggörandet: - Det är trevligt att kunna offentliggöra att Ralf blir en av våra förare 2005. Han har bekräftat att han är en mycket snabb F1-förare och jag är övertygad om att hans erfarenheter kommer att vara extremt värdefulla för vårt team. - Vi har inte tagit ställning till vem som kommer att bli Ralfs partner 2005, vilket vi inte har någon brådska att ta beslut om. Vi är nöjda med det jobb som Cristiano och Olivier gör för oss och båda förarna är intressanta för nästa säsong. Det är fortfarande åtta tävlingar kvar i år och Toyota har full fokus på att förbättra resultaten och ta så många poäng som möjligt.” Cristiano da Matta och Olivier Panis kommer att fortsätta att tävla för Toyota hela den kvarvarande tävlingssäsongen 2004 med Ricardo Zonta som tredje förare och Ryan Briscoe som testförare. Toyota kommer inte att kommentera eventuella rykten om den kvarvarande platsen som förare inför nästa år, utan väntar till alla kontrakt är undertecknade i slutet av året. Bildmaterial finns på www.toyota.media.com För ytterligare information kontakta: Toyota Sweden AB Information & PR Bengt Dalström Tel: 08-706 71 00 e-mail: pr@toyota.se