Tre helt nya Toyota-modeller visas i Genève

Vid den internationella bilmässan i Genève (1-13 mars) kommer Toyota att presentera produktionsmodellen av den uppmärksammade C-HR Concept, tillsammans med nya PROACE VERSO och nya Hilux.

C-HR kommer att ge Toyota en kraftfull närvaro i det växande C-segmentet och marknaden för kompakta crossovers. Kombinationen av en 5-dörrars coupé-design och SUV-stil ger ett löfte om en engagerande körupplevelse. Med en högre sittposition och en iögonfallande design visar modellen en helt ny sida av Toyota.

Nya PROACE VERSO är en stor MPV, byggd för att rymma upp till nio personer och erbjuds i tre olika karosslängder. Med avancerade säkerhetssystem och hög komfort för alla resande är den konstruerad för den större familjen eller företaget som söker ett alternativ till vad marknaden idag har att erbjuda. Liksom C-HR tillåter PROACE VERSO Toyota att utöka sin närvaro i en ny del av den svenska marknaden.

Den helt nya Hilux har sin Europadebut i Genève. Med både en helt ny design och ny teknik bygger nya Hilux vidare på trenden som livsstilsmodell utan att kompromissa med dess kärnvärde när det gäller kvalitet och driftsäkerhet. Byggd på ett nytt chassi och utrustad med en ny och mer effektiv 2,4 D-4D motor är nu Hilux tuffare och säkrare än någonsin tidigare.

Alla tre modellerna kommer att presenteras under Toyotas presskonferens, kl 11:45 tisdagen den 1 mars i Hall 4.

Högupplösta bilder finns på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/toyota/

Presskontakt Toyota Sweden: Bengt Dalström, 08-706 71 00, pr@toyota.se

Toyota sålde 10,15 miljoner bilar 2015 och säljs i mer än 170 länder. Totalt sedan starten 1936 har Toyota tillverkat över 200 miljoner bilar. Samtliga 65 fabriker runt om i världen, liksom Toyota Sweden, är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Sedan Toyota Prius kom som första masstillverkade hybrid 1997 har Toyota tillverkat 8 miljoner hybrider. Toyota har 32 hybridmodeller i produktion.Bränslecellsmodellen Mirai har nu börjat säljas i Europa och kommer till Sverige hösten 2016. Alla Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade. Serieproduktionen av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989. I Sverige säljs åtta Lexus-modeller, varav sju med hybridteknik.

Följ Toyota Sweden AB

Prenumerera på de senaste nyheterna och få regelbundna uppdateringar från Toyota och Lexus direkt till din inbox, genom att klicka på länken nedan:

www.mynewsdesk.com/follow/761