Ny rapport presenterad idag; Moderniserad tomträtt – ett sätt att lösa bostadskrisen

Ett nytt förslag på moderniserad tomträtt skulle bidra till att lösa några av bostadspolitikens utmaningar.
I samband med ett seminarium idag överlämnade Trä- och Möbelföretagen en rapport till regeringens särskilda utredare, Susanne Bard. Rapporten är framtagen av professor Hans Lind, på uppdrag av Trä- och Möbelföretagen, TMF.

Du hittar rapporten Tomträtt 2.0 på tmf.se/tmf-tycker/okat-och-varierat-byggande.
Rapporten finns även bifogad.

Några av dem som medverkar under dagens bostadsseminarium ”Bygger vi verkligen våra drömmars stad?”, arrangerad av TMF, är Susanne Bard, tillförordnad generaldirektör på Boverket och regeringens utredare för översyn av finansieringsförutsättningar för bostadsbyggande, Erika Wörman, MSA Djurgårdsstaden Arkitekter, samt Joakim Henriksson, vd för Obos Sverige.

Seminariet modereras av Stefan Attefall, före detta bostadsminister.