Hitta älskvärda klassiker – på nätet

Kanske läge att bygga vidare på din image med tidlösa plagg som håller i längden? På sajter som eBay och Tradera finns ett stort modeutbud och du kan få tag i klassiska klädesplagg för bra priser. Vilka kläder & accessoarer regerar oavsett tidsepok? Jessica Mittelton, Style Director på Tradera, ger tips på vad du bör investera i på nätet. Att nätet är en guldgruva för modeintresserade är förmodligen ingen nyhet. Det gäller inte bara när det kommer till att införskaffa vintage eller de senaste utbuden från modehusen – på eBay kan du hitta och lägga vantarna på klassiska klädesplagg som håller i längden. Jessica Mittelton, Style Director på Tradera, tipsar om 5 tidlösa klassiker att investera i på nätet: 1. Yves Saint Laurent-smoking Smokingen från 1970-talet för kvinnor, skarp och androgyn, har en helt uppdaterad och stark look. 2. Charles Jourdan’s stilettpumps Charles Jourdan underhåller ”the Jourdan woman” sedan 1920-talet med prêt-a-porter som glamourösa handväskor och svarta stilettpumps i lack. 3. Alaïas stickade kroppsstrumpor Tightar till vilken skavank som helst sedan 1980-talet och ger en skulpturalt smickrande profil. 4. Schiaparelli’s trompe l’oeil Schiaparelli är drottningen av ocensurerade styling- och designlösningar som erbjuder turbaner och trompe l’oeil. Outmanad sedan 1930-talet. 5. Burberry-rocken Tog under 1910-talet ordentlig form och landade i sin traditionella trench coat look, bara decenniet senare tillkom även det typiska fodret och rocken var skapad. MODEKURIOSA - Det dyraste enstaka modeobjektet som såldes på eBay det senaste kvartalet var en röd Hermes Birkin väska i krokodilskinn. Väskan såldes för hela 20 500 dollar, vilket motsvarar cirka 147 840 svenska kronor. - Varje dag finns det på eBay.com 2 miljoner objekt till salu inom kläder, skor och accessoarer - De mest populära sökta objekten i modekategorin på ebay.com är för närvarande: Coach, Louis Vuitton Chanel, Abercrombie och Juicy Couture. - 212 stycken klänningar och 41 par kvinnliga platåskor och klackskor säljs varje timme på eBay i USA. - ”Kläder & accessoarer”-kategorin på eBay omsätter över 3,9 miljarder dollar - Diesel är det mest populära jeansmärket för herr på