Svenskarna spår: Det blir en perfekt sommar - fixa semestern i sista minuten

Nu är sommaren när som helst här på riktigt och de flesta svenskarna har börjat se fram emot semestern. Tradera har undersökt vad svenskarna egentligen tror om sommarens väder och rullar samtidigt ut en resespecial för dem som är sent ute med semesterbokningen.

Många svenskar har redan långt gångna planer för semestern, men sedan är det alltid frågan om vädret. Regn och mulet kan lätt förstöra de mest välplanerade semesterresorna. I media spås det på flera håll om sommarens väder. Tradera har istället frågat svenska folket vad de tror om årets sommarväder i en nyligen genomförd undersökning.

Det visade sig att hela 75 procent inte litar på väderprognoserna. Mest misstroende är man i Skåne, Halland och Blekinge där 80 procent av de svarande inte litar på meteorologerna och väderexperterna. Svenskarna själva tror att sommaren 2009 blir en perfekt sommar. Bara 3 % är pessimistiska och tror att det kommer regna hela sommaren. Tiden får utvisa vem som har rätt, väderexperterna eller svenska folket.

För att gardera sig mot alla väder och kanske till och med hitta en fyndresa kan man nu besöka Traderas resespecial och hitta alltifrån solresor till familjeäventyr. Bland auktionerna finns exempelvis lyxkryssning på Östersjön, charter till Mallorca, boende på flera hotell runt om i Sverige och inträden till zoo och nöjesparker.

Länk till reseauktionerna:

Utöver resespecialen finns även möjligheten att fira Sveriges nationaldag med Gert och Robban i Haparanda. http://kampanj.tradera.com/promo/yh/

Fakta om undersökningen:
Undersökningen genomfördes av Yougov på uppdrag av Tradera. 1019 svenskar mellan 18 -65 år var med och svarade. Frågorna i sin helhet hittas på: http://www.newsdesk.se/pressroom/ebay/document/list

Anna Chrona, Presschef, Tradera
achrona@ebay.com
www.tradera.com

Fynd värda att snacka om

Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,8 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,2 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.

Auktioner på resespecialen:

Kryssningar:
RoyalCaribbean Cruise Line
TallinkSilja
Briggen Tre Kronor

Charter:
Fritidsresor
Solresor
Scandjet

Inrikesflyg:
Malmö Aviation

Upplevelser: