Sveriges första Nintendo Wii auktioneras ut på Tradera

Vill du bli ägare till Sveriges första Nintendo Wii? Idag, 17 dagar innan butikssläppet auktioneras den hypade spelkonsolen ut på Tradera. Spelfantaster kan se fram emot en ny spelupplevelse, mycket tack vare den rörelsekänsliga handkontrollen som låter användaren spela helt genom egna rörelser, istället för med spakar och knappar. Intäkterna för konsolen går till organisationen Friends. Nintendo Wii, som utsågs till ”Best of show” under spelbranschens egen Oscarsgala, E3-mässan i Los Angeles i våras, lanserades i söndags på den amerikanska marknaden. I Sverige får vi vänta fram till den 8 december på butikssläpp, men från och med idag finns möjligheter för den inbitne spelfantasten att bli Sveriges första ägare till konsolen. Med ett utropspris på 1 kr auktioneras Nintendo Wii, tillsammans med lanseringsspelet Wii Sports, ut på Tradera, till förmån för Sveriges största organisation mot mobbning - Friends. En ny spelupplevelse Den nya konsolen möjliggör en helt ny spelupplevelse, mycket tack vare den unika handkontrollen som spelaren styr genom egna rörelser i stället för med spakar och knappar. I exempelvis tennis eller baseballspelen spelar användaren genom att göra en slagrörelse med kontrollen i handen. Användaren kan också röra sig fritt i rummet då den trådlösa signalen är stark nog för att använda kontrollen upp till tio meter från konsolen. Nintendo Wii har storleken av tre dvd-fodral, är kompatibel med alla Nintendo GameCube-spel och stödjer dessutom nerladdning av klassiska NES-, Super NES- och Nintendo 64-spel. Butikspriset för Nintendo Wii kommer att ligga på 2500-2600 kr och de spel som släpps i samband med lanseringen kommer att kosta mellan 499-599 kr. Information om Friends: Stiftelsen Friends är en politiskt och religiöst obunden nationell stiftelse som stödjer skolor och idrottsföreningar att förebygga mobbning och andra kränkningar. Utbildningsprogrammet genomförs för skolans och föreningens samtliga barn och vuxna. Friends vill påverka barns och vuxnas kunskap, självkänsla och attityder så att varje individ har mod att ta ansvar och skapa förändring. Sedan Friends startades 1997 har de utbildat i över 1000 skolor. Friends har idag ca 30 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg och Umeå. Följ auktionen här: http://www.tradera.com/auction/aid_35942608 Presentationsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=m0aXYQkyFXk