Till och med en gammal majblomma kan ge klirr i kassan

På auktionssajterna kan man idag sälja det mesta. Senast i raden bland udda auktionsobjekt på Tradera är en 100-årig majblomma, som med en vecka kvar av budgivningen redan är uppe i närmare fyrahundra gånger priset på en nyinköpt majblomma. I år såldes majblomman för det hundrade året i rad och den första blomman från 1907 finns just nu till auktion på Tradera.com. 100 års försäljning av majblommor har gjort att det runt om i Sverige finns en hel del samlare som inte tycker att ett par tusenlappar är för mycket att ge för den första av majblommor. - Jag hade ingen aning om att auktionen gick så bra. Jag köpte en ask med majblommor på en loppis och en kompis hjälpte mig att lägg ut blomman på Tradera, säger en överraskad Anki Axelsson som till vardags driver en nostalgiaffär. Tradera har blivit en mötesplats för samlare av alla slag. Under kategorin samlarsaker kan man hitta allt från gamla leksaker till autografer och samlarbilder. Majblomman säljs i syfte att ge ekonomiskt stöd till barn som har det sämre ställt. Föräldrar och anhöriga kan i svåra situationer ansöka om bidrag till allt från nya kläder och skor till skolresor eller fritidsaktiviteter. Följ auktionen här: http://www.tradera.com/auction/aid_35304709