Tradera och Stor&Liten i nytt samarbete

Tradera och den klassiska leksaksbutiken Stor&Liten inleder nu ett samarbete som innebär att Stor&Liten kommer att komplettera befintlig onlineförsäljning med försäljning via Tradera.

Samarbetet mellan Tradera och Stor&Liten, leksaksbutiken som för ett år sedan uppstod i ny tappning i form av en e-handelsbutik, innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu också kommer att finnas tillgängligt via Tradera.

- Tradera är sedan länge en etablerad marknadsplats i den målgrupp som vi också vänder oss till och vi ser Tradera som ett naturligt komplement till vår befintliga näthandel, säger Sebastian Schröder, VD på Stor&Liten.

- Allt fler företag väljer att sälja på Tradera som ett sätt att nå ut till fler målgrupper. Vi är oerhört glada över att Stor&Liten, med sitt breda utbud som inkluderar allt från leksaker till barnböcker och inredningsprylar till barn, valt Tradera som en viktig säljkanal, säger Gustav Gyllenhammar VD på Tradera.

Samarbetet med Stor&Liten är ett led i Tradera omfattande satsning på samarbeten med olika företag som säljer nya produkter via Tradera. Andra aktörer som valt att börja sälja på Tradera under det senaste året är bland annat Webhallen, Alina Systems och Gränsbygdens Köpcentrum.