​Com Hem ny tjänsteleverantör i TRAMAN

Den 17 oktober lanserar Com Hem sina bredbands- och tvtjänster i Tranås Energis fibernät TRAMAN. Tjänsterna beställs enklast via den nya portalen, där alla tjänster och leverantörer finns samlade.

- Vi på Com Hem vill nå så många hushåll som möjligt med våra tjänster och paketeringar och samarbeten med stadsnät är viktiga för oss. Det är mycket glädjande att vi nu finns i TRAMAN och vi hoppas att kunderna kommer att uppskatta vårt utbud av tjänster och paketeringar, säger Leo Safford, Produktchef på Com Hem.

I dagsläget kan Com Hem väljas som tjänsteleverantör av den som har en villaanslutning, men på sikt kommer de att finnas tillgängliga även för lägenhetskunder.

Ny tjänsteportal för aktivering
Nu finns även en ny självaktiveringsportal, där den som är ny eller passiv TRAMAN-kund kan se aktuella tjänsteleverantörers utbud, beställa samt aktivera anslutningen på några minuter.

Portalen kan idag användas av den som har en villaanslutning och nås på http://portal.traman.se. Tranås Energi arbetar för att successivt ge även lägenhetskunder möjlighet att beställa tjänster denna väg. Självklart går det fortfarande bra att beställa tjänster direkt via tjänsteleverantören.

- Vi är glada att kunna erbjuda ännu en tjänsteleverantör i TRAMAN och att samtidigt göra det enklare för våra kunder att beställa tjänster och komma igång, säger Niklas Johansson, VD på Tranås Energi.

• fibernät

• Tranås