Håkan Berg ny styrelseordförande i Transcendent Group

Håkan Berg, som närmast kommer från rollen som koncernriskchef i Swedbank, har nominerats till styrelseordförande i Transcendent Group Sverige AB. Håkan har en lång erfarenhet från och bred kompetens inom den finansiella sektorn; hos Swedbank har han bland annat varit internrevisionschef, chef över den baltiska bankrörelsen samt stf chef för den svenska kontorsrörelsen. Utöver styrelsearbetet kommer Håkan Berg även arbeta med affärsutvecklingen på Transcendent Group. VD Martin Malm kommenterar:

–  Vi har jobbat med Håkan i olika sammanhang under några år och jag kan inte tänka mig en mer lämplig person att leda styrelsen under vårt fortsatta utvecklingsarbete. Att Håkan utöver styrelsearbetet även kommer att medverka i affärsutvecklingen ser jag som en kraftfull förstärkning till företaget och jag hyser höga förväntningar på resultatet.

Håkan Berg förklarar själv beslutet att ansluta sig till Transcendent Group:

–  Jag har följt Transcendent Group en tid och ser det som ett väldigt spännande bolag, med både tung kompetens och ett attraktivt erbjudande till marknaden. Det ska bli roligt att vara med och utveckla företaget vidare, och jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet.

För eventuella frågor, välkommen att kontakta Martin Malm på 073-335 94 26 alternativt martin.malm@transcendentgroup.com.

• martin malm
  • swedbank
  • håkan berg

Transcendent Group utsågs både 2012 och 2013 till en av Sveriges bästa arbetsplatser.