Transcendent Group utsett till Gasellföretag 2012

På Gasellgalan den 3 december 2012 offentliggjorde tidningen Dagens Industri Sveriges snabbast växande företag. Transcendent Group är ett av dem.

Dagens Industri delar årligen ut Gasellpris till Sveriges snabbast växande företag. För att utses till Gasell måste ett företags fyra senaste årsredovisningar uppfylla följande kriterier:

• en omsättning som överstiger 10 Mkr
  • minst tio anställda
  • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
  • ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • sunda finanser

Transcendent Groups VD Martin Malm kommenterar utmärkelsen:

‒ Vi är väldigt stolta över att nu få utmärkelsen för andra gången. Extra roligt är det förstås med tanke på att vi för samma år valdes till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det visar att vi växer på ett bra sätt, och att det inte sker på bekostnad av våra medarbetare.

‒ Vår verksamhet syftar till att skapa trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer. Denna ambition blir betydligt mer trovärdig när vi även själva kan visa på god utveckling och sunda finanser. Min ambition är att vi skall kvalificera oss för utmärkelsen även nästa år.

Konkurrensen är minst sagt hård: årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gaseller. I Stockholm lyckades 259 bolag möta kriterierna.

• gasell 2012
  • dagens industi
  • di

Hos Transcendent Group möter du erfarna konsulter inom governance, risk and compliance. Våra tjänster skapar trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer inom en rad olika branscher.

Transcendent Group utsågs 2012 till en av Sveriges bästa arbetsplatser och har erhållit pris som ett av de snabbast växande företagen både 2012 och 2008.