TransFargo söker en erfaren trafikledare till vårt huvudkontor i Malmö

TransFargo är ett privatägt logistik- och transportföretag inriktat på att sälja kundnära tjänster. Vi är en kunskapspartner med djup insikt om våra kunders verksamhet och föreslår alltid bästa logistiklösning anpassad efter kundens behov. Våra tjänster omfattar landtransporter i Europa, sjö- och flygtransporter samt tredjepartslogistik. Vi ingår i flera internationella nätverk.

TransFargo har 90 medarbetare som arbetar i moderna kontors- och logistikanläggningar i Malmö, Göteborg och Stockholm. Företaget omsätter 300 Mkr och är AEO-, samt kvalitets- och miljöcertifierade.

Bolaget är en del av Shipping Holding A/S som är en av Danmarks ledande aktörer inom shipping- och logistikverksamhet med egna kontor på flera platser i Danmark och utlandet.

Läs mer om oss på www.transfargo.se och www.shipping.dk

TransFargo söker en erfaren trafikledare till vårt huvudkontor i Malmö

Vi söker dig, en erfaren och affärsdriven trafikledare, som vill vara med att utveckla vår Kontinenttrafik. Som trafikledare kommer du att tillsammans med kollegor, kunder och leverantörer utveckla och bidra till en fortsatt positiv utveckling av företagets internationella trafik. Det är en fördel om du även har arbetat med trafikledning inrikes och inom Norden.

De arbetsuppgifter som ingår är bl. a att planera och koordinera lastkapacitet och optimera lasten, ekonomisk uppföljning av fordon/linjer, bedöma och följa upp underleverantörer.

Tjänsten kräver att du har flera års erfarenhet av utrikes trafikledning. Med denna erfarenhet förväntas du planera rundturer med fokus på lönsamhet och nöjda kunder. Det är viktigt att du har ett ekonomiskt intresse då du beräknar och ansvarar för dina egna turer. Grunden i ditt arbete är att utifrån godset egenskaper, kundernas krav samt de geografiska möjligheterna, planera transporterna så att bästa möjliga lönsamhet uppnås.

Rollen som trafikledare ställer höga krav på din personlighet. Arbetet har ett högt tempo och du behöver därför trivas i en sådan miljö. Det ställs även höga krav på din serviceförmåga då du kommer att ha löpande och avgörande kontakt med flertalet aktörer. Du behöver vara initiativrik och våga fatta beslut men du måste också trivas i en samarbetsroll. Att lyfta blicken och se hela kedjan är lika viktigt för dig som att hålla reda på detaljer. Du har en grundläggande positiv inställning, är serviceminded och har en känsla för logistik och problemlösning.

En egenskap vi värdesätter högt är affärsmanaskap. Goda språkkunskaper i engelska är ett krav, tyska och tullkunskaper är meriterande.

Om ni har frågor om tjänsten kontaktar ni Ersin Avci, 040-287142 eller Petra Olofsson, 040-287131.

Välkommen med din ansökan senast 31 mars till petra.olofsson@transfargo.se. Då tjänsten ska tillsättas omgående kommer urvalsarbetet att ske löpande.

• Transport

Louise Sedin

Presskontakt Marknads- och försäljningschef Marknadsföring och försäljning 040-28 71 02