Pressmeddelande -

Transfer Jobb AB inleder utbildnings- och rekryteringssamarbete med Sensec Academy

Säkerhetsbranschen har kontinuerligt ett stort behov av personal. För att möta detta behov har Transfer och Sensec tillsammans tagit fram en helt ny produkt som inkluderar rekrytering och utbildning. Transfer har med sitt stora nätverk möjlighet att nå ut till framtidens säkerhetspersonal.

I dagens samhälle ställer vi högre krav än någonsin på säkerhet. Branschen ser ett fortsatt växande behov, främst inom handeln samt kommuner. För att möta dessa behov krävs fler utbildade medarbetare hos säkerhetsföretagen.

Transfer breddar därför sitt erbjudande genom ett samarbete med Sensec Academy som är en utbildningsenhet inom Sensec AB. Sensec förvärvade nyligen Säkerhetsakademin i Malmö och kan därmed utöver utbildning till flygplatskontrollanter även erbjuda grundutbildning och fortbildning för väktare. Transfer har tillsammans med Sensec Academy tagit fram ett rekryterings- och utbildningserbjudande för säkerhetsbranschen. Transfer står för marknadsbearbetning och rekrytering genom sitt breda nätverk medan Sensec Academy säkerställer en kvalitativ utbildning för att få fram fler anställningsbara väktare och flygplatskontrollanter.

”Vi ser en marknad där behovet av utbildningar kommer öka och vi kan erbjuda mer kundnytta till våra kunder runt om i hela landet genom detta samarbete. Vi kommer att utveckla och utöka tjänsteutbudet och får i och med förvärvet av Säkerhetsakademin ytterligare närvaro i södra Sverige. Transfer är en stark samarbetspartner som med sin rekryteringsmodell kompletterar oss och förser oss med lämpliga kandidater till dessa utbildningar ” säger Michael Pettersson VD Sensec Holding AB.

”Det här är ett otroligt spännande samarbete där vi hittills fått mycket positiv respons från marknaden. Vi fortsätter att bredda vårt erbjudande till arbetsmarknaden. Genom vår moderna affärsmodell som möter efterfrågan på flexibilitet från såväl arbetstagare som uppdragsgivare skapar vi nya möjligheter för utbildning och matchning,” säger Tina Gustafsson, VD Transfer Jobb.

För mer information kontaktaTina Gustafsson, VD Transfer Jobb AB
tina.gustafsson@transfer.se

www.transfer.se

• Företagsutbildning

Transfer Jobb - mötesplatsen för aktiva uppdragstagare och uppdragsgivare

Vi underlättar matchningen på den moderna arbetsmarknaden. Uppdragstagaren hittar kontinuerligt nya uppdrag samt en enkel lösning där de kan fakturera, utan att bilda eget bolag.

För uppdragsgivaren erbjuder vi en snabb och kostnadseffektiv väg till att finna rätt person för uppdragen. De behöver inte anställa, vi fakturerar för det arbete som utförs. Uppdragsgivaren kan själv söka personal i vår portal och annonsera sina uppdrag.

Tina Gustafsson

Presskontakt VD 0709723644