Medborgardriven innovation skapar förtroende

Har myndigheter något existensberättigande utan allmänhetens förtroende? Överlever spritmonopolet utan medborgarnas stöd? Och kan man driva en kommun utan att lyssna på sina invånare?  Detta kommer att diskuteras under Almedalen 2014 på seminariet "Jobba medborgardrivet och öka förtroendet i offentligt finansierade verksamheter" som Transformator design anordnar tillsammans med Försäkringskassan.

Under detta seminarium kommer Försäkringskassan att berätta om sitt arbete med att flytta fokus från förmåner till att ge människor trygghet om livet tar en ny vändning. Daniel Ewerman, vd på Transformator design, kommer att förklara sambandet mellan medborgarinvolvering och förtroende och du kommer att få konkreta exempel från Försäkringskassan, Stockholms stad, Systembolaget och Arbetsförmedlingen som gör att du verkligen förstår hur medborgarinvolvering går till och varför det är viktigt. Seminariet avslutas med en paneldebatt med diskussioner kring vad för effekter medborgarinvolvering ger och hur kan ett medborgardrivet arbetssätt, för att skapa optimal medborgarnytta, främjas?

Vad: Seminarium om medborgarinvolvering
Datum: Onsdag 2 juli 2014
Tid: 09:00-10:15
Plats: Almedalen, Björkanderska, Skeppsbron, Sal F20

Medverkande under seminariet:
Dan Eliasson, generaldirektör, Försäkringskassan
Magdalena Gerger, vd, Systembolaget
Mikael Sjöberg, generaldirektör, Arbetsförmedlingen
Irene Svenonius, stadsdirektör, Stockholms stad
Moderator är Daniel Ewerman, vd, Transformator design.