Överlevnadsguide - så klarar du jobbstarten efter semestern

Har du varken ork, lust eller inspiration till att börja jobba igen efter semestern? Lugn, vi har kartlagt hur det känns och skapat en överlevnadsguide till hur du går ifrån semester till att bli effektiv på jobbet igen.

- Alla tycker det är lite jobbigt att börja jobba igen efter man haft semester. Därför intervjuade vi folk kring varför det kändes jobbigt, när känns det som jobbigast, varför och vad kan man göra åt saken? Efter att ha samlat ihop allas tankar skapade vi en kundresa kring hur det känns att komma tillbaka till jobbet efter semestern, berättar Maria Björklund, servicedesigner på Transformator Design.

Genom att kartlägga hur det känns att komma tillbaka till jobbet och dela upp det i aktiviteter, upplevelser och behov kunde Transformator Design även skapa lösningar för varje steg.

– Vårt mål var att skapa en guide för hur man tar sig igenom första tiden på jobbet! Genom att presentera denna resa hoppas vi det kommer att kännas lite lättare för alla de som har börjat jobba eller ska börja jobba igen, säger Maria Björklund.

Vill du veta mer? Hör gärna av dig!

Högupplöst bild av kundresan finns under bilder i pressrummet.

• kundresa

Transformator Design utvecklar tjänster och strategier utifrån slutkunden. Vårt mål är att skapa en bättre vardag för människor genom att ta fram efterfrågade och lönsamma tjänster. Vi drivs av nyfikenhet och viljan att förstå människors behov och drivkrafter. Genom att förstå vad människor vill ha, utan att de själva har satt ord på det, skapar vi kundvärde.