Service Design ur uppdragsgivarens synvinkel

Välkommen på frukostseminarium den 12 september och få mer kunskap om Service Design. Kom och lyssna på Monica Jonsson, vård- och omsorgsstrateg på Regionförbundet Uppsala län och uppdragsgivare till Sommardesignkontoret. Hon berättar om sina erfarenheter av tjänstedesign i vården. Varför valde Regionförbundet Uppsala län att jobba kunddrivet? Vilka svårigheter möter en stor komplex organisation när de ska ställa om till kundernas perspektiv? Vad bör du tänka på som uppdragsgivare i ett tjänstedesignprojekt? Ett perfekt tillfälle till att bli inspirerad, ställa frågor och skaffa dig bredare kunskap om Service Design.

Frukostseminariet kommer att avslutas med ett verkligt projekt. Sommardesignkontoret, som drivs av Stiftelsen Svensk Industridesign, kommer att berätta hur de har använt tjänstedesignmetoder för att förbättra samarbetet mellan vård och omsorg utifrån Sveriges invånares behov. Sommardesignkontoret anordnas över hela landet och årets tema var hälsa. Transformator Design var värd för ett av Sommardesignkontoren vars uppdrag var att göra det enklare för de som är i behov av en samordnad vårdplan, exempelvis multisjukaUppdragsgivaren Regionförbundet Uppsala län och Monica Jonsson kommer tillsammans med Sommardesignkontoret att svara på frågor som rör projektet och hur det är att jobba med Service Design i vården.

Detta kommer frukostseminariet att handla om:

• Varför ska man jobba kunddrivet i vården?
  • Vilka utmaningar möter en organisation när man ska byta till kundens perspektiv?
  • Steg för steg hur ett Service Design-projekt går till.

När: Onsdag 12 september 2012. Frukost från kl. 07:45 och seminarium 08:00-09:15.
Vad: Frukostseminarium
Var: Hos Transformator Design, Götgatan 19, 1tr.
För vem: Alla som är intresserade av kundupplevelse, tjänsteinnovation och vårdfrågor. Vidarebefordra gärna inbjudan. Seminariet och frukosten är kostnadsfri.
Talare: Monica Jonsson, vård- och omsorgsstrateg, Regionförbundet Uppsala län. Darja Samad, Kaj Inazawa Westerlund och Karin Linderot från Sommardesignkontoret.
Anmälan: Maila till emma.johansson@transformatordesign.se eller ring Emma Johansson 070 3099 307. OSA senast 7 september, antal platser är begränsat.

• Konsultverksamhet

• vård