Transformator Design anställer en ny servicedesigner

Vi på Transformator Design är glada att hälsa en ny medarbetare, Sara Tunheden, välkommen till vår tjänstedesignbyrå! Sara kommer att jobba som servicedesigner och därmed ingå i Service Design-teamet.

–Jag har sökt mig till Transformator Design för att jag är intresserad av människor och hur man kan arbeta med designprocesser för att förändra och förbättra människors liv i vardagen, berättar hon.

Sara har tidigare arbetat på Interactive Institute med att genom olika designlösningar få människor att reflektera över sitt elanvändande. Förutom att ha jobbat med design har hon även hållit på med improvisationsteater, varit föreläsare på Friends elever mot mobbning samt arbetat med att titta på  samhällsomvandling i Malmberget ur ett medborgarperspektiv. Sara har en gedigen designbakgrund med en kandidatexamen i industridesign från designhögskolan i Umeå och hon har även studerat Experience design på Konstfack i Stockholm.

• Design

• servicedesigner