Nytt avtal ger Travellinks resenärer billigare samtal och surf

Travellink erbjuder nu, som första onlineresebyrå, sina resenärer att ringa och surfa helt utan roamingavgifter på semestern. Tjänsten erbjuds med hjälp av MobiTrotters app och omfattar samtliga länder i världen.

– Nu ger vi våra resenärer ett prisvärt alternativ till teleoperatörernas höga roamingpriser, framförallt i USA och på andra långväga destinationer, säger Erik Wikander, Travellinks Nordenchef.

MobiTrotter kombinerar vanlig mobiltelefoni med IP-telefoni, vilket leder till kraftigt reducerade priser. Tjänsten fungerar över WiFi eller med ett lokalt simkort och ger resenärerna möjlighet att ringa från sina ordinarie nummer via appen MobiTrotter.
– Vi är oerhört glada att Travellink, Nordens största onlineresebyrå, nu erbjuder våra tjänster till sina resenärer över hela Norden, säger Peter Bjurström, vd för MobiTrotter.

MobiTrotters app riktar sig i första hand till resenärer som reser utanför EU. Med appen ringer man helt gratis till andra MobiTrotteranvändare inom WiFi-zoner. De som vill ha full täckning och inte vara beroende av WiFi-zoner kan använda appen med ett lokalt simkort eller Skyroam WiFI hotspot. Skyroam är en ”dongel” som enkelt och snabbt förser resenären med säker Internetuppkoppling för upp till fem olika användare på telefoner, laptops och surfplattor.

Tjänsten ger samtals- och datatäckning till låga priser oavsett vilket land som besöks.
– Resenärerna sparar upp till 95 procent på att ringa och ta emot vanliga GSM-samtal och ännu mer på mobilsurf i jämförelse med ordinarie roamingpriser, säger Peter Bjurström.

MobiTrotters mobiltjänster kan från och med nu beställas via Travellinks hemsida med tio procents rabatt.

För ytterligare information, kontakta:

Travellink
Peter Hellström, Pressansvarig
Mobil: +46 (0)73-7736041
E-post: peter.hellstrom@travellink.se

MobiTrotter
Peter Bjurström, VD, Co-Founder
Mobil: +46 (0)70 357735
Epost: peter.bjurstrom@mobitrotter.com

Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget har tre affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Travellink säljer flygresor från 440 olika flygbolag och över 550 000 hotell till mer än 40 000 destinationer världen över. Travellink ingår tillsammans med eDreams, Go Voyages, Opodo och Liligo i eDreams ODIGEO, Europas största internetresebyrå och e-commerceföretag. eDreams ODIGEO finns representerat i totalt 44 länder över hela världen. Företaget erbjuder ett stort utbud av flyg, hotell, hyrbilar och kombinationen av flyg och hotell.