Travellink erbjuder biljetter till ABBA The Museum

Nordens ledande internetresebyrå, Travellink, inleder ett samarbete med ABBA The Museum. Samarbetet innebär att Travellink kan erbjuda biljetter till ABBA-museet till sina kunder på de nordiska marknaderna.

− Det finns en efterfrågan att boka olika event och aktiviteter samtidigt som man bokar flyg och hotell. Därför vill vi ge våra kunder möjligheten att köpa biljetter till ABBA The Museum i samband med att de bokar sina resor, säger Elisabeth Lindberg, försäljnings- och marknadschef på Travellink.

ABBA The Museum öppnade på Djurgården den 7 maj 2013 och har sedan dess nått över 275 000 besökare. Besökaren bjuds på en interaktiv resa tillsammans med ABBA, en av världens mest framgångsrika popgrupper genom tiderna. På museet går det att interagera med det mesta från ABBA:s fantastiska karriär; musiken, filmerna musikalerna och inte minst kläderna.

-  Vi tror mycket på weekend-resorna och att ABBA The Museum kan bli ett eget spännande resmål. Samarbetet med Travellink är intressant för oss eftersom en stor del av våra besökare kommer från de nordiska länderna säger Catarina Falkenhav, försäljnings- och marknadschef på ABBA The Museum.

På årets Turistgala valdes ABBA The Museum av utländska researrangörer som en topp-tre-destination i Sverige och intresset har varit stort hos den utländska publiken. Mer än hälften av de 275 000 besökarna kommer från andra länder än Sverige och många från de nordiska länderna.

För mer information:Elisabeth Lindberg, försäljnings- och marknadschef Travellink Sverige
Mobil: +46 73 773 60 11

E-post: elisabeth.lindberg@travellink.com