iPhone 8 RED och 8+ RED finns nu hos Tre!

iPhone 8 RED och 8+ RED finns nu hos Tre!

Från och med i dag säljs den klarröda iPhone 8 hos telefonoperatören Tre. Telefonen är ett samarbete mellan Apple och välgörenhetsorganisationen (RED) som arbetar mot AIDS. Telefonen säljs i alla Tre-butiker och online.

De två telefonmodellerna som nu säljs i den karaktäristiskt röda färgen är iPhone 8 och iPhone 8+. Pris och innehåll är detsamma som tidigare, men med den stora skillnaden att för varje såld iPhone RED skänks ett finansiellt bidrag till välgörenhetsorganisationen (RED).

Organisationen (RED) grundades 2006 av sångaren Bono och aktivisten Bobby Shriver och syftar till att tillhandahålla rådgivning, testning och läkemedel som hindrar överföringen av HIV från gravida kvinnor till barnet i magen. Det hittills elva år långa samarbetet med Apple har hittills samlat in med än 160 miljoner dollar till organisationen.

Vi på Tre är nu stolta över att kunna erbjuda våra kunder en fantastisk telefon som samtidigt bidrar till en bättre värld!

För mer specifikation och bilder: https://www.tre.se/privat/webshop/mobiltelefoner/apple/iphone-8