3 börjar sälja iPad mini i Sverige

Mobiloperatören 3 kommer att börja försäljningen av iPad mini idag. Kunder kommer att kunna köpa sina iPad mini och fjärde generationen iPads hos 3 tillsammans med skräddarsydda abonnemang där de får tillgång tills 3s prisbelönta mobila datanät för HSPA+ och DC-HSPA med datahastigheter upp till 42 Mbit/sekund.

iPad mini bygger på en helt ny iPad-design och är 23 % tunnare och 53 % lättare än sina föregångare. Den har en häpnandsväckande klar 7,9-tums multi-touch display, FaceTime HD och en 5 megapixels iSight-kamera, ultrasnabb mobil nätverksförbindelse * och otroliga tio timmars batteritid **. Fjärde generationens iPad har en 9,7-tums Retina display, en ny Apple-designad A6X-processor, FaceTime HD kamera och ultrasnabb mobil nätverksuppkoppling. Både iPad mini och fjärde generationens iPad levereras med iOS 6, världens mest avancerade mobila operativsystem med mer än 200 nya funktioner.

- Vi är enormt stolta över att kunna erbjuda Apples nya och revolutionerande iPad mini och iPad. Väldigt attraktiva abonnemang och vårt prisbelönta mobila datanät gör 3 till det självklara valet för alla kunder som vill ha den bästa möjliga upplevelsen av sin nya iPad mini eller iPad, säger 3 Sveriges CEO Nicholas Högberg.

iPad mini och fjärde generationens iPad finns att köpa i alla 3Butiker från och med 3 december. Mer information finns på www.tre.se eller 020-33 33 33.

Mer information om iPad finns här: www.apple.com/ipad.

* Datahastighet är beroende av en rad faktorer, bland dem operatörsnätet.

** Batteritid beror på inställningar, användande och andra faktorer. Verklig batteritid kan variera.

För mera information om 3, kontakta:

Nicholas Högberg, CEO, 3 Sverige

Mobil: +46 (0)735 33 71 90