3 förhindrar chockräkningar – lanserar 3Utland

Många svenskar oroar sig för kostnaden när de använder mobilen utomlands. Lagom till semestersäsongen lanserar mobiloperatören 3 en lösning på problemet. Med den nya tjänsten 3Utland kan semesterfirare ringa, surfa och SMS:a till fast pris när de befinner sig i andra länder.

Att använda mobilen för samtal, surf och SMS utomlands kan leda till en kalldusch i form av skyhöga mobilräkningar. Med 3s nya erbjudande 3Utland kan resande istället ta kontroll över sin mobilanvändning på semestern. Tjänsten har ingen bindningstid och fungerar i de länder dit svenskar åker mest; Europa, USA samt Turkiet.

3Utland täcker all roaming*, ger samtal i 30 minuter, 30 sms och 100MB surf, vilket räcker för generellt nätsurfande samt användning av exempelvis Facebook och Instagram under kortare utlandsvistelser. Jämfört med konkurrenterna är 3Utland billigast när det gäller sms och surf, och även på samtal som är upp till sex minuter långa. 3Utland är även den enda allt-i-ett-tjänsten på mobilmarknaden som gör det möjligt för semesterfirare att ha full kontroll över kostnaden. Om volymen som ingår överskrids får användaren direkt ett sms med information om detta och vilka alternativ som finns för att kunna fortsätta.

-  Mobilen brukar vara särskilt användbar på semestern, inte bara för att höra av sig till nära och kära, utan även för att söka efter adresser eller se tidtabeller. Samtidigt är många semesterfirare oroliga för kostnaden när de använder mobilen i andra länder, många till och med stänger av roaming-funktionen. Därför tog vi fram 3Utland, en tjänst som ger kunder full kontroll över mobilkonsumtionen då de befinner sig utomlands, och det till ett mycket förmånligt pris, säger Sofia Sunder, produktägare för utlandstjänster på 3 Sverige.

Pris
Med 3Utland betalar kunden en engångskostnad och får en enkel lösning för mobilanvändning utomlands. 3Utland har ingen bindningstid utan är giltig i sju dagar från köptillfället.

3Utland Europa, 149 kronor
3Utland USA, 199 kronor
3Utland Turkiet, 199 kronor

* Roaming är en funktion som innebär att en mobilanvändare automatiskt kopplas om från en teleoperatörs nät till en annans.

För mer information, vänligen kontakta:
Sofia Sunder, Produktägare för utlandstjänster, 3 Sverige
E-post: sofia.sunder@tre.se

Eller besök 3s nyhetsrum:

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se