3 gör mobil bredbandsoffensiv på företagsmarknaden

Efter en framgångsrik lansering av mobilt bredband baserat på Turbo3G i november förra året, tar 3 steget fullt ut och erbjuder obegränsad uppkoppling i megabithastighet från 299 kr/månad. Målgruppen är en snabbt växande grupp mobila företagsanvändare. – I november lanserade vi riktigt mobilt bredband med Turbo3G. Nu vet vi att tjänsten och vårt nät håller den klass som professionella användare kräver. Det gör att vi känner oss trygga att gå ut brett till alla typer av företag med en aggressiv prissättning, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 i Skandinavien. 3 sänker priserna på mobilt bredband kraftigt. Under en kampanjperiod fram till och med juni får de som tecknar ett företagsabonnemang för mobilt bredband med Turbo3G surfa obegränsat med upp till 3,6 Mbit/s för 299 kr/månad det första året. Nytt ordinarie pris blir sedan 399 kr/månad. För företag som vill hålla nere kostnaderna, men som ändå vill arbeta i megabithastighet, erbjuder 3 ett Turbo3G-abonnemang hastigheten 1,2 Mbit/s. Det nya ordinarie priset för den lägre hastigheten blir 299 kr/månad. Priset för uppkoppling via 3G med upp till 0,384 Mbit/s, sänks till 149 kr/månad för upp till 1 GB data. Skulle mängden data överskridas finns ett pristak på 299 kr/månad. – Företag blir allt mer mobila och en tydlig trend är att fasta anslutningar ersätts med enbart mobiltelefoner. Vi tror det finns ett motsvarande behov vad det gäller uppkopplingen till Internet. Därför utmanar vi våra konkurrenter med ett offensivt pris på marknadens bästa mobila bredbandstjänster, fortsätter Peder Ramel. För mobila företagsanvändare är fördelarna uppenbara. 3Bredband med Turbo3G ger rörliga yrkesarbetande som chefer, konsulter, byggnadsingenjörer, servicetekniker och resande säljare samma bredbandsupplevelse som framför en fast uppkoppling. Det gör det enkelt att komma åt affärskritiska applikationer som företagsinterna system, den egna e-posten och all information på företagets server oavsett var man befinner sig. Priser och tillgänglighet 3s nya priser för mobilt bredband börjar gälla från och med den 13 februari. Samtliga priser gäller exklusive moms. Abonnemang kan tecknas via 3s hemsida och i 3-butiker och utvalda återförsäljare och partners Nuvarande pris för ett Turbo3G företagsabonnemang, med uppkoppling i upp till 3,6 Mbit/s, är 699 kr/månad exklusive moms. Ett företagsabonnemang med hastigheten 1,2 Mbit/s kostar före prissänkningen 499 kr/månad exklusive moms. Det tidigare priset för mobilt bredband via 3G med upp till 0,384 Mbit/s är 159 kr/månad, inklusive 1 GB data (med ett pristak på 399 kr/månad). För mer information var vänlig kontakta: Erik Hörnfeldt, Information & PR 3, Mobil: +46 (0)735-33 74 04, e-post: erik.hornfeldt@tre.se Peder Ramel, Sverigechef 3, Mobil: +46 (0)735 33 3023, e-post: peder.ramel@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med omkring 14 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.