3 lanserar 3Växel Softphone - din mobil i datorn

3 lanserar 3Växel Softphone - din mobil i datorn

3Växel Softphone är ett program som installeras i din dator och som arbetar ihop med den mobila växeln 3Växel och ett företagsabonnemang hos 3. När du ringer från din Softphone kopplas samtalen som ett IP-samtal till 3Växeln i Sverige och du betalar bara eventuella kostnader för datatrafik, men inte några extra samtalskostnader. Och det är enkelt, alla dina inställningar och telefonböcker från 3Växeln följer med automatiskt.

Fördelarna med Softphone är flera:

·  Ring och ta emot samtal till samma pris i utlandet som i Sverige, d v s inga extra

·  utlandskostnader. Använd alla 3Växel-tjänster i utlandet, t ex låt företagets utlandskontor vara med i växeln.

·  Det är smidigt att ringa och ta emot samtal i datorn, t ex vid telefonsupport och försäljning.

·  Använd 3Växel utan mobiltelefon, t ex som telefonist för snabbare samtalshantering.

·  Fortsätt att ringa även om det inte finns mobiltäckning.

För att kunna använda Softphone krävs ett företagsabonnemang från 3 samt tilläggstjänsterna 3Växel och 3Växel Softphone, en dator med Windows XP, 7 eller 8 samt en internetförbindelse med hastighet om minst 100 kbps.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/

För press-information var vänlig kontakta:

Nicholas Högberg, CEO 3 Sverige

Mobil: +46 (0)735-333 190

E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se