3 utsedd till Sveriges bästa arbetsplats av European Business Awards

3 utsedd till Sveriges bästa arbetsplats av European Business Awards

Det prestigefyllda priset European Business Awards instiftades 2007 för att lyfta och hylla kvalitet, bästa praxis och innovation i det europeiska näringslivet. Mobiloperatören 3, som tävlar i kategorin Årets arbetsgivare, har precis utsetts till bäst i klassen bland svenska företag.

European Business Awards (EBA) är ett oberoende pris med syfte att främja och hylla framgång, innovation och etik bland europeiska företag. Det är åttonde gången som tävlingen genomförs och i år har 24 000 företag i 33 europeiska länder skickat in underlag för att delta. Nu har 709 företag utsetts till nationella mästare, däribland mobiloperatören 3, och går därmed vidare till fas två av tre i tävlingen.

– Vi är mycket stolta över att få representera Sverige som nationell mästare. EBA är känt för att samla och uppmärksamma Europas mest dynamiska företag. Nu ser vi fram emot nästa steg i bedömningsprocessen, där vi ska förklara mer ingående hur vi uppnår framgång, säger Mattias Segelmark, personaldirektör på 3 Sverige.

Det går att tävla i 10 olika kategorier i EBA och mobiloperatören 3 tävlar om utmärkelsen ”The Employer of the Year”. En domarpanel bestående av 132 europeiska företagsledare, akademiker och entreprenörer kommer att utvärdera de nationella mästarnas bidrag och tilldela de bästa i gruppen den eftertraktade utmärkelsen "Ruban d'Honneur". Mottagarna av Ruban d'Honneur går sedan vidare till den stora finalen år 2015. Samtliga nationella mästare kommer även att delta i en offentlig omröstning där en "Public Champion” utses för varje land.

− Att utnämnas till National Champion är en stor bedrift och vi både gratulerar 3 och önskar dem lycka till i nästa steg. European Business Awards går från klarhet till klarhet. Tävlingen inspirerar till ökad framgång och bidrar samtidigt till att förbättra konkurrenssituationen för företag i hela Europa, säger Adrian Tripp, VD på European Business Awards.

För mer information, vänligen kontakta:
Kamran Alemdar, Pr- och informationschef, 3 Sverige

E-post: kamran.alemdar@tre.se

Eller besök 3s nyhetsrum:

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se