3 vann årets nyttotjänst - 3Nummerräddaren

Tidningen Mobil delade under torsdagskvällen ut Guldmobilen. Kategorin årets nyttotjänst vann mobiloperatören 3 för tjänsten 3Nummerräddaren.

Under torsdagskvällen höll Tidningen Mobils sin årliga gala Guldmobilen på Kista Science Tower. Det är tidningens läsare som röstar fram vinnarna av Guldmobilen. Kategorin årets nyttotjänst vann mobiloperatören 3 för tjänsten 3Nummerräddaren. Motiveringen löd: ”Med tjänsten kan en användare automatiskt återskapa alla viktiga nummer med hjälp av informationen som ligger lagrad i loggfiler i mobilnätet och offentliga nummerregister.”

- Vi är glada och stolta över att svenska folket röstat fram 3Nummerräddaren som årets nyttotjänst. Det är en enkel och bra tjänst som hjälper kunden när skadan redan skett, säger Per Schelin, chef produkter och tjänster på 3.

3Nummerräddaren är tjänsten som räddar dina viktigaste kontakter i efterhand, även om du glömt göra en säkerhetskopia. Tjänsten skapar en ny telefonbok utifrån dina mest ringda och SMS:ade nummer under de sex senaste månaderna. Den nya telefonboken levereras komplett med namn, nummer och adress i ett mms. 3Nummerräddaren är skapad av Speedbook Communications AB.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

3 är den världsledande mobiloperatören på 3G och mobilt bredband med mer än 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Investor AB (40 %) och Hutchison Whampoa Ltd (60 %). 3 Skandinavien har också en licens att driva 3G-nät i Norge.