3s Charlotta Lundberg är Framtidens Kvinnliga Ledare

3s Charlotta Lundberg är Framtidens Kvinnliga Ledare

Charlotta Lundberg, kundservicedirektör på mobiloperatören 3, utsågs i går kväll till Framtidens kvinnliga ledare 2012 av chefsorganisationen Ledarna.

Under torsdagskvällen höll cheforganisationen Ledarna gala för Framtidens kvinnliga ledare på fullsatta Debaser Medis i Stockholm. Ledarna presenterade årets lista över den nya generationens 75 främsta kvinnliga ledare inom näringsliv, offentlig sektor, kultur och politik. Charlotta Lundberg, kundservicedirektör på 3 blev korad till Framtidens kvinnliga ledare 2012 av Ledarna. Motiveringen till förstapristagaren Charlotta Lundberg löd: Med ett moget och förändringskompetent ledarskap utmärker sig årets etta genom att kombinera stenhårt resultatfokus med tryggt relationsbyggande. Hon får dagligen fler än 400 medarbetare att sträva mot samma mål: Att skapa nöjda kunder.

- Jag är oerhört glad och stolt över att bli korad till framtidens kvinnliga ledare av Ledarna. Det är ett kvitto på att jag lyckats med mitt ledarskap, säger Charlotta Lundberg, kundservicedirektör på 3.

Charlotta Lundberg har under de senaste fyra åren varit nominerad till samma utmärkelse. 2009 placerades hon på åttonde plats, 2010 på andra plats och 2011 hamnade Charlotta Lundberg fyra.

- Charlotta är verkligen värd den här utmärkelsen. Jag och alla andra här på 3 är extremt stolta, precis så som vi alltid är när någon av våra många extremt duktiga och begåvade medarbetare får den uppskattning de är värda, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien.

Cheferna som nomineras är chefer och ledare som har åstadkommit stora resultat och förändringar inom sina respektive verksamheter. Andra kvinnor som nominerades i år var bland annat: Annie Lööf, Näringsminister och partiordförande, Centerpartiet, Emma Stjernlöf, Nordic Communications Manager, Google och Roshi Motman, Head of Sales Management Customer Operations, Tele2 Sverige.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder på Charlotta Lundberg finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/3566737230/in/set-72157606823298326

För mer information var vänlig kontakta:

Peder Ramel, VD, 3

E-post: peder.ramel@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är en ledande ägare och operatör av infrastruktur för telekom med ett brett utbud av tjänster i 11 länder .Dessa inkluderar tredje generationens (3G) multimedia mobil kommunikation och andra generationens mobila kommunikationsnät, fasta teletjänster, fiberoptiskt bredband och radio broadcasting. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information och 3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se