3s Nicholas Högberg är årets ledare

Nicholas Högberg, VD på mobiloperatören 3, utsågs till Årets Ledare i telekombranschen på den årliga Telekomgalan i Stockholm i går.

De som utsåg Nicholas Högberg till Årets ledare var en jury bestående av nio personer ur branschen under ledning av ordföranden, Telekomnyheternas chefredaktör Mats Sjödin. Priset deleades ut vid en galamiddag i Grand Hotel Vinterträdgården i Stockholm på torsdagskvällen och juryns motivering löd:

”Priset till årets ledare inom telekombran­schen går till en person som på ett prestige­löst sätt lyckas kombinera starkt målfokus och engagemang med humanism. Det är en person som man mycket sällan, om någonsin, hör någonting negativt om bland branschkollegorna. Trots det lyckas denna person uppnå smått otroliga mål och samtidigt få med sig organisation. Denna ledare har gått från klarhet till klarhet och gjort succé på flera tunga befattningar inom telekombranschen.”

-  Jag är stolt, glad och genuint tacksam över det här priset. Och jag ser det som en bekräftelse på de framgångar som alla vi på 3 skapat, säger Nicholas Högberg, VD på 3 Sverige.

Telekomgalan är branschens viktigaste fest och förutom priset för Årets ledare delas även ut priser för Årets Operatör, Årets Tjänst, Årets Marknadskampanj, Årets Teknikleverantör, Årets Kvinnliga Förebild och Årets Bolag.

Mer information om telekomgalan finns här:

För pressfrågor, var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3