Abonnemangen 3Fri lanseras

På måndag den 15:e september lanserar 3 två nya abonnemang under namnet 3Fri. Fördelen med 3Fri är dess enkelhet med 60 eller 300 fria minuter och samma pris till alla mobila och fasta nät i Sverige och alla tider på dygnet. 3 erbjuder inte bara videosamtal och videoinnehåll. Tack vare 3Gs överlägsna kapacitet kan 3 också sätta enkla och låga priser på röstsamtal. Det låga priset på röstsamtal blir lägre ju mer man ringer. MoVi-samtal (videosamtal) kostar nu som röstsamtal hos andra. Dessutom lanseras 3Fri Kväll & Helg. - 3s sätt att förenkla priserna på marknaden är att inom 3Fri erbjuda fria minuter att ringa till vem som helst i Sverige när som helst på dygnet. Det är den höga kapaciteten i 3G-näten som ger våra kunder de bästa mobila videotjänsterna men som också möjliggör för oss att sätta låga priser på röstsamtal, säger Chris Bannister, VD på 3. Videosamtal kostar mindre än vad många betalar för röstsamtal, vilket gör videosamtalet till ett naturligt sätt för människor att dela upplevelser med varandra mobilt. I 3Fri 60 ingår 60 minuter tal i Sverige till alla mobiloperatörer och det fasta nätet. Dygnet runt. Ringer man mer än 60 minuter kostar samtalen 2 kr per minut och ringer man mer än 150 minuter kostar det 1:50 per minut. 3Fri 60 kostar 149 kr i månaden! I 3Fri 300 ingår 300 minuter tal i Sverige till alla mobiloperatörer och det fasta nätet. Dygnet runt. 50 MB data ingår. Ringer man mer än 300 minuter kostar samtalen1:30 kr per minut och ringer man mer än 600 minuter kostar det 0:90 per minut. 3Fri 300 kostar 449 kr i månaden! Dessutom lanseras tilläggstjänsten 3Fri Kväll & Helg där det för 50 kr extra per månad ingår 1000 min röstsamtal inom Sverige till det fasta nätet och inom 3s nät på kvällar och helger. MoVi-samtal (videosamtal) kostar 2:50 kr/min., SMS 1:00 st., MMS 3:80 st., och e-post 1:00 kr st. Fullständiga priser och villkor publiceras på www.tre.se För mer information vänligen kontakta: Niclas Lilja informationschef, 3: 0735 33 70 90 niclas.lilja@tre.se 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se.