Amerie toppar 3toppen men Darin knycker tre placeringar

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 15:34 CEST

Mörka skönheten Amerie tar ett stort kliv upp och var förra veckan den mest populära artisten bland 3s mobilkunder - tätt följd av Amy Diamond och Jessica Simpson. Michael Jackson fick i och med detta släppa sin förstaplacering till förmån för tjejtrion, men ligger stabilt kvar på en fjärdeplacering.

Darin kan skratta sig lycklig trots att han lämnat över andraplatsen till den unga Amy Diamond. Förra veckan sålde hans singel guld; och så knep han hela tre placeringar på 3toppen. Ashlee Simpson lämnade sin tredjeplacering till systern Jessica och hennes Nancy Sinatra cover ”These Boots Are Made”. Madonnas nya singel ”Hung up” smög sig blygsamt in på en 16:e plats och popmiraklet brädades i och med det av goda vännen Britney Spears.

Mobila topplistan vecka 41

Placering Artist Titel

1 (17) Amerie Touch

2 (16) Amy Diamond What's In It For Me

3 (15) Jessica Simpson These Boots Are Made

4 (1) Michael Jackson Bad (Short Version)

5 (12) Fugees Ready or Not

6 (2) Darin Step Up

7 (9) Lethal Bizzle Uh Oh (I'm Back)

8 (5) Olinda Playboybunny

9 (4) Timbuktu featuring Chords Stirra Ner

10 (ny) Britney Spears Someday

11 (14) Warp Brothers Blast the Speakers

12 (ny) Brooke Valentine Girlfight

13 (ny) Rigo feat. Pauline Say Say

14 (ny) The Rasmus No Fear

15 (ny) Adema Tornado

16 (ny) Madonna Hung up

17 (ny) Darin Money For Nothing

18 (13) Moneybrother Blow Him Back

19 (ny) Seether Remedy

20 (ny) Darin Why Does It Rain

Listan avser nedladdade och streamade musikvideos och låtar på 3s mobila portal under vecka 41, förra veckans placering inom parantes.

För mer information var vänlig kontakta:
Erik Hörnfeldt, Information & PR

Mobil: +46 (0)735-33 74 04, E-post: erik.hornfeldt@tre.se

Pressbild på Amerie finns att ladda ner på www.mahir.se/guest/amerie.jpg

Fakta om 3
Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se.