Hi3G Access öppnar kontor i Göteborg för att inleda utbyggnaden av UMTS-infrastruktur

Nu öppnar Hi3G regionkontor i Göteborg och börjar bygga en lokal organisation för att arbeta med utrullningen av 3G-nätet i Göteborgsområdet.

- Kontoret i Göteborg kommer att spela en avgörande roll för att säkerställa att våra tjänster kommer att finnas tillgängliga i regionen, säger Chris Bannister Hi3G:s VD. Tredje generationens mobiltelenät kommer att kombinera hög överföringshastighet och mobilitet. Därigenom blir 3G ett nytt medium, för användning på arbetet och på fritiden, till nytta och nöje.

Hi3G:s regionkontor i Göteborg kommer att omedelbart inleda processen med att rekrytera tekniker kunniga i nätverksimplementering samt att söka efter och anlita entreprenörer med kunskap om nätverksbygge. Dessa kommer att ha den utmanande uppgiften att arbeta med design, byggnation och skötsel av vårt UMTS nätverk i regionen. Intentionen är att bygga nätverket i nära samarbete med lokala myndigheter och att dela utrustning där det är rimligt givet bland annat vår ambition att bygga ett högkvalitativt nätverk.

För mer information vänligen kontakta:

Niclas Lilja, Informationschef, Hi3G

Telefon: 0708-45 70 90, e-post: niclas.lilja@hi3gaccess.se

Jon Short, Acting Regional Manager Göteborg, Hi3G, e-post jon.short@hi3gaccess.se

Telefon: +46 31 745 01 88, Mobil: +46 708 45 70 14, Fax: +46 31 745 0010
Hi3G Access AB, Lilla Bommen 6, 411 04 Göteborg

Om Hi3G

Hi3G:s ambition är att bli Sveriges ledande 3G-operatör, med innovativa tjänster och ett högkvalitativt nätverk. Vår styrka är att vi är ett renodlat 3G-bolag, utan något arv från gamla tekniker som GSM. Hi3G innehar UMTS -licens i Sverige och är öppet för kommersiellt samarbete. Vi expanderar snabbt, stärkta av våra ägare Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%), som bägge besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchisongruppen samarbetar vi med innehavare av 3G licenser i Australien, Italien, Storbritannien, och Österrike. Hi3G:s tjänster kommer att täcka Sveriges befolkning i slutet av 2003. För mer information, vänligen besök www.hi3gaccess.se.