Josefine Forssell ny kundservicedirektör på Tre

Josefine Forssell ny kundservicedirektör på Tre

Josefine Forssell har utsetts till ny kundservicedirektör på mobiloperatören Tre. Hon kommer närmast från en tjänst som kundservicechef för privatkunder på Tele2. Hon kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till Tres vd Nicholas Högberg.

Josefine har varit kundservicechef för Tele2s privatkundservice sedan oktober 2014 men har jobbat inom bolaget på olika kundorienterade chefspositioner sedan 2010. Innan hon inledde sin karriär på Tele2 jobbade Josefine på Tre och hade bland annat en roll som produktchef och från allra första början som kundservicemedarbetare.

– Josefine är en mycket kompetent och erfaren ledare och jag är oerhört glad att hon har valt att komma hem till Tre efter fem år. Hon kommer att bidra med hjärna och hjärta och vara en nyckelperson i vårt arbete där vi strävar efter att ha Sveriges nöjdaste kunder, säger Nicholas Högberg, vd på Tre Sverige.

– Tre har haft en mycket spännande utveckling på den svenska mobilmarknaden. Jag ser mycket fram emot att få vara med på den fortsatta resan och med min erfarenhet utveckla kundmötet vidare, säger Josefine Forssell, tillträdande kundservicedirektör på Tre Sverige.

Josefine Forssell tillträder som kundservicedirektör den 1 december. Tidigare kundservicedirektör Petra Wigh har valt att lämna Tre efter 12 år för en fortsatt karriär på Novare Leadership Academy, där hon kommer arbeta med affärs- och ledarutveckling.

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 11 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade CK Hutchison (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se