Madonnas "Hung Up" först på 3

3 i Skandinavien har inlett ett exklusivt samarbete med Warner Music Scandinavia gällande Madonnas musikerbjudande för mobiler. Med lansering nästa vecka, är det möjligt för alla med en 3mobil att bli först med att lyssna på Madonnas nya singel "Hung Up", ha den som ringsignal eller som Friendtone. "Hung Up" är den första singeln från Madonnas nya album "Confessions On A Dance Floor". Albumet har premiär den 14 november utanför USA och innehåller bland annat en sampling av ABBA:s klassiska singel "Gimme, Gimme, Gimme". – Det finns knappast någon större artist än Madonna och därför är det ett privilegium att samarbeta med henne och Warner Music Scandinavia när hon nu släpper sina nya singel och sitt nya album, säger Stefan Blom, produktansvarig på 3. De som vill vara först med att lyssna på Madonnas senaste musik gör det genom 3 i Sverige och i Danmark. – Sedan vi startade vår musikkampanj i början av sommaren har marknaden för mobil musik exploderat, fortsätter Stefan Blom. Vi visar att vi kan leverera något som en vanlig MP3 spelare inte har möjlighet till. Genom att alltid vara uppkopplad så blir våra kunder alltid först med det senaste. – Vi ser fram mot att marknadsföra Madonnas senaste album tillsammans med 3 och därigenom erbjuda hennes fans ett attraktivt digitalt innehåll, säger Jonas Siljemark, vd för Warner Music Scandinavia. Redan nu finns en 30–sekunders version av Madonnas "Hung Up" tillgänglig på 3s mobilportal. Från den 17 oktober finns fullängdversionen tillgänglig för nedladdning exklusivt på 3 under tre dagar. När musikvideon för "Hung Up" är klar kommer även den att vara tillgänglig exklusivt för 3kunder vilket också gäller utvalda låtar från albumet "Confessions On a Dance Floor" när det släpps i början på november. Det blir också första gången som 3kunder i Skandinavien kan lyssna på utvalda låtar från ett fullängds album på sina mobiler. Flertalet av låtarna kommer naturligtvis även vara tillgängliga som Truetones och Friendtones. 3s musikerbjudande är marknadens mest kompletta erbjudande. För endast 19 kronor i månaden kan 3kunder lyssna till audio- och videokanaler och ladda ner upp till 10 fullängds musikvideor eller fullängds ljudspår per månad. Fakta om Truetones Truetones innebär att en faktisk låt används som den externa ringsignalen. Fakta om Friendtones Friendtones är en ny tjänst som spelar upp musik istället för tråkiga tuut-tuut när man ringer en 3kund. För mer information var vänlig kontakta: Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Stefan Blom, produktansvarig Mobil: +46 (0)735-33 71 90 E-post: stefan.blom@tre.se Jonas Siljemark, vd Warner Music Scandinavia Mobil: +46 (0)70-766 50 80 E-post: jonas.siljemark@warnermusic.com Om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på TUwww.tre.seUT.