Mattias Segelmark ny personaldirektör på 3

Mattias Segelmark ny personaldirektör på 3

Mattias segelmark har anställts som personaldirektör på mobiloperatören 3. Han kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till VD Nicholas Högberg.

Mattias Segelmark kommer närmast från Telenor Sverige som ansvarig för den affärsnära HR organisationen men har tidigare arbetat på Swedbanks koncernstab som Head of People & Leadership Development och innan dess, en gedigen erfarenhet från 3s HR-advelning som han nu återvänder till. Innan sin tid på 3 arbetade Mattias med HR frågor inom flyget och utbildningsbranschen, där han hade både operativa och ledande befattningar. Mattias är i grunden utbildad personalvetare från Stockholms Universitet.

- Vi är väldigt stolta över att Mattias Segelmark accepterat erbjudandet att komma tillbaka till oss. 3 är ett snabbt växande företag med en stor och ung personal och vi är stolta över att ha blivit rankade som en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser och som en av de bästa arbetsplatserna för kvinnor.  Jag är övertygad om att Mattias har alla egenskaper som krävs för att ta vårt framgångsrika HR-arbete vidare, säger Nicholas Högberg, VD på 3 Sverige.

Mattias Segelmark kommer att börja den17 september. Han efterträder Zorica Bodiroza som går till nya uppgifter utanför 3.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/

För mer information var vänlig kontakta:

Nicholas Högberg, VD, 3 Sverige

Mobil: +46 (0)735-33 7190

E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är en ledande ägare och operatör av infrastruktur för telekom med ett brett utbud av tjänster i 11 länder .Dessa inkluderar tredje generationens (3G) multimedia mobil kommunikation och andra generationens mobila kommunikationsnät, fasta teletjänster, fiberoptiskt bredband och radio broadcasting. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information och 3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se