Mobiloperatören 3 tipsar om- tre användbara appar under semestern

Pressmeddelande  •  2012-07-06 10:13 CEST

Mobiloperatören 3 ger tre tips till kunderna för att maximera och förnöja användandet av sin mobiltelefon. Denna vecka delar 3 med sig av tre appar som är användbara under semestern.

1. Sysslolös under semestern? Spela sällskapsspelet Frågefeud tillsammans med familj och vänner. Frågefeud är ett nytt svenskt frågesportsspel i mobiltelefonen. Inför varje fråga ser du vilken kategori och vilken svårighetsgrad frågan är, därefter väljer du poängnivån för frågan. En omgång kan spelas av 2-6 spelare. Appen finns tillgänglig i App Store.

2. Ska du ut på sjön i sommar? Då är 3Sjökort den optimala appen för dig. Tillsammans med Sjöfartsverkets kvalitativa vektoriserade sjökort och 3Sjökorts snabbhet och användarvänlighet erbjuds oslagbar upplevelse till sjöss. Med 3Sjökort vet du alltid var du befinner dig. Appen är en betalapp och finns tillgänglig i App Store och Google Play.

3. Är du på semester och vill slippa jaga p-automater? EasyPark är parkeringsappen som håller koll på din bil. Inte många saker är tristare än att lägga pengar på dyra parkeringsböter. EasyPark håller ordning och reda på din parkerade bil, så att du slipper. Med EasyPark undviker du onödiga parkeringsböter. Du får tidsstyrning från mobilen och påminnelse innan parkeringstid går ut. Appen finns tillgänglig i App Store och Google Play.

Fler apptips finns här: http://www.tre.se/Privat/Smartphoneguiden/Appguiden/Appguiden/

För mer information var vänlig kontakta:

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

Linda Kardell, Information & PR, 3

E-post: linda.kardell@tre.se

3-gruppen är en ledande ägare och operatör av infrastruktur för telekom med ett brett utbud av tjänster i 11 länder .Dessa inkluderar tredje generationens (3G) multimedia mobil kommunikation och andra generationens mobila kommunikationsnät, fasta teletjänster, fiberoptiskt bredband och radio broadcasting. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information och 3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom