MSN Messenger hos 3 – bäst i världen

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2007 11:02 CET

3s mobilversion av MSN Messenger utsågs i går till världens bästa mobila meddelandetjänst vid den årliga GSM Awards-galan i Barcelona.

Juryns motivering lyder: ”I en svårbedömd kategori skickar valet av vinnare en klar signal till hela branschen om bästa sätt att använda Internet och varumärke – bästa både för användaren och för branschen själv.”

MSN Messenger var nominerad av 3 Storbritannien men är samma tjänst som drygt 80 000 svenska 3kunder redan använder sedan tidigt förra hösten. Hos 3 i Sverige har MSN Messenger snabbt blivit en av de absolut populäraste tjänsterna och bara under januari skickades med än 40 miljoner MSN-meddelanden i 3s nät i Sverige.

- Vi gratulerar våra kollegor i Storbritannien till en välförtjänst utmärkelse, men vill också vara med och dela lite av äran eftersom vi har samma tjänst hos oss. Här har vi verkligen visat att det som fungerar på Internet också kan bli lika framgångsrikt i mobilen, säger Momo Liran, koncernchef på 3 Skandinavien.

Det är andra året i rad som 3 belönas på mobilbranschens egen ”Oscarsgala”. Förra året blev 3 Music bästa musiktjänst.

Indirekt fick 3 ytterligare två belöningar. Sony Ericssons K800 utsågs till världens bästa 3G-mobil. Den är en av de bäst säljande modellerna hos 3 och det är bara där som du har chansen at köra världens bästa meddelandetjänst på världens bästa mobil. Vidare vann Vodafone Tyskland pris för ”Mein PC”, en lösning som bygger på teknik från Orb som 3 har ensamrätten till i Skandinavien.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
Användarnamn: press
Lösenord: press

För mer information kontakta:
Momo Liran, CEO, 3 Skandinavien
Mobil: +46 735 33 7404
e-post: momo.liran@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR 3,
Mobil: +46 (0)735-33 74 04,
e-post: erik.hornfeldt@tre.se

3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 14 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.